اشعار ناب پارسی

چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۰۲ ب.ظ

استاد (ایرج میرزا)

گفت استاد مبر درس از یاد                 یاد باد آنچه به من گفت استاد

یاد باد آنکه مرا یاد آموخت                   آدمی نان خورد از دولت یاد

هیچ یادم نرود این معنی                     که مرا مادر من نادان زاد

پدرم نیز چو استادم دید                      گشت از تربیت من آزاد

پس مرا منت استاد بود                       که به تعلیم من استاد استاد

هر چه می دانست آموخت مرا             غیر یک اصل که ناگفته نهاد

قدر استاد نکو دانستن                       حیف استاد به من یاد نداد

گر بمرده است روانش پر نور                 ور بود زنده خدا یارش باد



نوشته شده توسط یاسر
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
اشعار ناب پارسی
بایگانی

استاد (ایرج میرزا)

چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۰۲ ب.ظ

گفت استاد مبر درس از یاد                 یاد باد آنچه به من گفت استاد

یاد باد آنکه مرا یاد آموخت                   آدمی نان خورد از دولت یاد

هیچ یادم نرود این معنی                     که مرا مادر من نادان زاد

پدرم نیز چو استادم دید                      گشت از تربیت من آزاد

پس مرا منت استاد بود                       که به تعلیم من استاد استاد

هر چه می دانست آموخت مرا             غیر یک اصل که ناگفته نهاد

قدر استاد نکو دانستن                       حیف استاد به من یاد نداد

گر بمرده است روانش پر نور                 ور بود زنده خدا یارش باد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۸
یاسر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی